5 Ocak 2009 Pazartesi

Zıt Kavramlar: Sert-Yumuşak


Erdem Yayınları'nın Masallı Eğitim Seti Serisi 'ni gördüm kitapçıda. Çok hoşuma gitti. Hikayenin içerisinde belirli kavramları öğretmeyi hedefleyen bir seri. Zıt Kavramlar Konulu "Kalın-İnce Düz-Eğri Sizce Ne Yapmalı Kirpi Kiki?" kitabını yılbaşında hediye ettim Can'a. Çok sevindi, beklediğimden çok daha fazla ilgilendi. Aslında korkarak alıyorum bazı kitapları. Örneğin bu kitabın üzerinde 4+ yazıyor, fazla zorlamaktan korkuyorum. Ama eğer ilgilenmezse hemen kaldırdığım ve zorlamadığım için, sanırım çok da endişe etmeme gerek yok.

Bu kitabı okurken, bir yandan da okuduklarımızı daha iyi anlayabilmesi için neler yapabileceğimizi düşünüyordum. Pratik Anne'nin bir post'unda gördüğüm sert-yumuşak araba resminden esinlenerek, ben de evde sert-yumuşak zıtlığını öğretebileceğim materyaller aramaya başladım. Öncelikle "bu sert araba, bu yumuşak araba. Bu sert top-bu yumuşak top. Bu sert köpek-bu yumuşak köpek. Bu sert panda-bu yumuşak panda" şeklinde tüm materyalleri tanıttım. Sonra "Hangi araba sert? Hangi araba yumuşak?..." şeklinde onun dokunarak yanıtlamasını istediğim sorular sordum. Daha sonra "sert" ve "yumuşak" kelimelerini telaffuz etmesini istedim(Bu kısımda Can biraz inatçı davranıp, kelimeyi asla tekrarlamıyor. Ben yine de her seferinde, tekrarlamasını talep etmeden ona kelimeleri son bir kez söylüyorum. Tüm aktiviteleri bu şekilde sonlandırmaya gayret ediyorum) Can çok başarılı bir şekilde tamamladı bu aktiviteyi. Ben de kendisine ödül olarak, bir parça pamuk hediye ettim. Off.. Nasıl sevindiğini anlatamam. Nasıl da daha önceden aklıma gelmemiş. Bir parça pamuk bir insanı bu kadar mutlu edebilir mi? Pamuğa önce korkarak dokundu. Sonra 365 Etkinlik kitabındaki pamuklu sayfayı gösterdi, orada pamuktan kardanadam yapılışı vardı, biran önce yapılacak bir aktivite. Sonra pamuğu yanağına değdirdim. Resmen çıldırdı. Pamuğu yüzünde gezdirdi durdu. Bu yumuşaklık çok hoşuna gitti.





Hiç yorum yok: