19 Mart 2009 Perşembe

Temalı Aktiviteler - Arı (Bee Activity)

Bu hafta ARI konusunu seçtim. Ama bu gidişle konu Kardanadam olarak değişecek gibi görünüyor. Şu anda ciddi ciddi yağmakta kar.

İlk aktivitemiz Limondan Arı oldu. Aşkam eve giderken, hazırladığım arı konulu eşleştirme kartlarımın çıktısını bir türlü alamamış ve yine ertelediğim için üzülmüştüm. Sonra pazardan gelen uzun burunlu limonlar takıldı gözüme. Neden olmasın dedim ve işe giriştim.

Şeritli kağıtların hazır şeritlerini kullandım pratik olsunlar diye. Boyadım basitçe ve limona yapıştırdım. Gözleri kalemle çizdim ama hazır boncuk gözler yapıştırılsa daha hoş olur diye de düşündüm. Ben çok zaman harcamak istemiyorum bu Can'ın dahil olamadığı hazırlık aşamasına. O yüzden en pratik şekilde arımız hazırdı. (Arıya antenler de takacaktım ama Can ısrarla karşı çıktı. Plastik bir tel vardı, evdeki çiçeklerin sapından kestiğim. Onu kıvırıp anten yapmıştım ama Can "olmaz olmaz" diye çıkarttırdı)

Sıra Vız Vız uçurmaya gelince arıyı, Can büyük bir coşkuyla üstlendi bu görevi. Sonra Can'a arıların uzun burunlarıyla çiçeklerden nasıl bal topladıklarını gösterdim. Eve giderken, Can evdeki çiçeklerden bal toplatmak için arıyı da yanımızda götürmek istedi. Ama eve varamadan uyumuştu bile..

Bakalım bu akşam (eve varabilirsem tabi, bu kar yağışı beni cidden endişelendirdiyor bu konuda) eşleştirme kartı aktivitemizi yapabilecek miyiz?
EŞLEŞTİRME KARTLARI (Buzzy Bee Matching Cards)
Arı Konulu Eşleştirme Kartları (İnternetten bulduğun çeşitli fotoğrafla hazırladım)
ARI ŞARKISI
Yaz geldi çiçekler açtı arılar hep çalıştı (2)
Arı vız vız vız arı vız vız vız arı vız vız vız diye çalışır.

Önce menekşeyi koklar sonra gülü emeriz(2)
Arı balını arı balını arı balını biz çok severiz.

Fırtınalı havalarda karlı buzlu günlerde (2)
Arı uyuklar arı uyuklar arı uyuklar sıcak yuvada

ARI KOVANI

Can kovanı boyadı. Arıları ben boyayıp kestim ve arkalarını bantlayıp Can'a verdim. O da kovana yapıştırdı. Sonra da babamıza göstermek üzere duvara astık
Kovan ve minik arılar Buradan

ARI için A HARFİ
Harfleri çok sevdiği için, artık aktivitelerimize bu şekilde bir tasarım da eşlik edecek.


VE TABİ KİTAP
Ya-Pa Yayınları- Pıtır Arıcık Kitabını da okuduk.

BAZI KAYNAKLAR

http://www.homeschoolshare.com/honey_bee_lapbook.php http://www.honey.com/downloads/HoneyFilesWeb.pdf http://www.okuloncesiforum.com/tags/index.php/ari/

Hiç yorum yok: